Page 52 - DERGİ TEMMUZ 2022
P. 52

illi Eğitim Bakan Yardımcısı Nazif YILMAZ
                   konuşmasında insanın Allah ile olan iletişiminin
         Mbilgiyle, öğrenmeyle başladığını ifade ederek;


          “İnsanın insanla olan her türlü iletişimi de bilgi ve
        öğrenmeyle başlar. Ülkemizde din eğitimi konusunda yetkin
        olan 3 kurumun tüm temsilcileri bugün aramızda bulunarak
        bu  çalıştaya  katkı  sunuyorlar.  Diyanet  İşleri  Başkanlığı,
        İlahiyat Fakülteleri ve Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi
        Genel Müdürlüğü olarak bugün yapmamız gereken şey nerede
        eksiklik varsa onu tespit edip düzeltmektir.


          Bugün hepimiz biliyoruz ki eğitimin niteliği öğretmenin,
        eğiticinin kalitesi ile doğru orantılıdır. Öğretmenlerimizin
        ve eğitimcilerimizin niteliklerinin arttırılmasına yönelik
        çalışmalar yapılması bu nedenle oldukça önemlidir.

          Bu kapsamda da öncelikli olarak öğretmen yetiştiren yüksek
        öğretimin güçlendirilmesi gerekir. Çocuklarımıza bir şeyler
        kazandırabilmek için öğretmen daha sınıfın kapısından
        girerken sevgi ve muhabbetle girmeli, bu sıcaklığını da
        öğrencilerine yansıtmalıdır.

          İyi bir öğretmen mesleki yeterliliğe, metodolojiye, iletişim
        becerisine, eğitim teknolojilerinin kullanımına sahip olmalı
        en önemlisi de işini aşkla yapmalıdır” dedi.

                                                                     3 oturum şeklinde planlanan Elazığ Din Öğretimi
                                                                   Çalıştayı’nın ilk oturumunda;


                                                                     AİHL Meslek Dersleri ve DKAB Öğretiminde Yardımcı
                                                                   Kaynakların ve e-İçeriklerin Aktif Kullanımı,

                                                                     İkinci Oturumda;

                                                                     İHL Derslerinde Kur’an Öğretimi,


                                                                     DKAB Derslerinde Ahlak Öğretimi,

                                                                     DKAB Derslerinde İman Öğretimi,


                                                                     İHL İdarecilerinin Yeterlilikleri,

                                                                     4-6 Yaş (Okul Öncesi) Dönem Çocuklarda Değerler ve
                                                                   Ahlak Öğretimi,


                                                                     Üçüncü Oturumda;

                                                                     İHL Derslerinde Arapça Öğretimi,

                                                                     DKAB Derslerinde İman Öğretimi,


                                                                     DKAB Derslerinde Ahlak Öğretimi ve 4-6 Yaş (Okul
                                                                   Öncesi) Dönem Öğreticilerinin Yeterlilikleri konusu ele
                                                                   alındı.



        52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57