Page 52 - DERGİ TEMMUZ 2022
P. 52
illi Eğitim Bakan Yardımcısı Nazif YILMAZ
konuşmasında insanın Allah ile olan iletişiminin
Mbilgiyle, öğrenmeyle başladığını ifade ederek;
“İnsanın insanla olan her türlü iletişimi de bilgi ve
öğrenmeyle başlar. Ülkemizde din eğitimi konusunda yetkin
olan 3 kurumun tüm temsilcileri bugün aramızda bulunarak
bu çalıştaya katkı sunuyorlar. Diyanet İşleri Başkanlığı,
İlahiyat Fakülteleri ve Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi
Genel Müdürlüğü olarak bugün yapmamız gereken şey nerede
eksiklik varsa onu tespit edip düzeltmektir.
Bugün hepimiz biliyoruz ki eğitimin niteliği öğretmenin,
eğiticinin kalitesi ile doğru orantılıdır. Öğretmenlerimizin
ve eğitimcilerimizin niteliklerinin arttırılmasına yönelik
çalışmalar yapılması bu nedenle oldukça önemlidir.
Bu kapsamda da öncelikli olarak öğretmen yetiştiren yüksek
öğretimin güçlendirilmesi gerekir. Çocuklarımıza bir şeyler
kazandırabilmek için öğretmen daha sınıfın kapısından
girerken sevgi ve muhabbetle girmeli, bu sıcaklığını da
öğrencilerine yansıtmalıdır.
İyi bir öğretmen mesleki yeterliliğe, metodolojiye, iletişim
becerisine, eğitim teknolojilerinin kullanımına sahip olmalı
en önemlisi de işini aşkla yapmalıdır” dedi.
3 oturum şeklinde planlanan Elazığ Din Öğretimi
Çalıştayı’nın ilk oturumunda;
AİHL Meslek Dersleri ve DKAB Öğretiminde Yardımcı
Kaynakların ve e-İçeriklerin Aktif Kullanımı,
İkinci Oturumda;
İHL Derslerinde Kur’an Öğretimi,
DKAB Derslerinde Ahlak Öğretimi,
DKAB Derslerinde İman Öğretimi,
İHL İdarecilerinin Yeterlilikleri,
4-6 Yaş (Okul Öncesi) Dönem Çocuklarda Değerler ve
Ahlak Öğretimi,
Üçüncü Oturumda;
İHL Derslerinde Arapça Öğretimi,
DKAB Derslerinde İman Öğretimi,
DKAB Derslerinde Ahlak Öğretimi ve 4-6 Yaş (Okul
Öncesi) Dönem Öğreticilerinin Yeterlilikleri konusu ele
alındı.
52