Page 21 - Elazig-MEM-2022-Ocak-Dergi
P. 21

Sayı 1 / Kasım-Aralık                                                                       19



            üzerinde  patent,  faydalı  marka   öğrencilerin  bu  süreçte  kendi   ise  konuşmasında  geçen  yıl
            ve tasarım tescili almaya başla-  kapasitelerini artırırken gelir de   Sincan’da  hizmete  alınanla  bir-
            dığını dile getirdi.              kazandığını,  bu  yılın  10  ayında   likte  toplam  19  mesleki  eğitim
                                              öğrencilere  42  milyon,  öğret-  merkezinde  eğitimin  başladığı-
            Bakan  Özer,  şunları  kaydet-    menlere  de  102  milyon  liralık   nı  belirterek  temel  amaçlarının
            ti:  “İnşallah  2022  yılında  da  bu   pay dağıttıklarını söyledi.  cezaların  infazı  sonrasında  da
            tescili alınan ürünlerin ticarileş-                                 bireylerin  topluma  katkı  sağla-
            mesiyle  ilgili  süreç  gerçekleş-  Bakan  Özer,  25  Aralık  2021’de   ması olduğunu söyledi.
            miş  olacak.  İlk  defa  dün  itiba-  kanunlaşan 3308 sayılı Mesleki
            rıyla Millî Eğitim Bakanlığı Ders   Eğitim  Kanunu’nun  çok  önemli   Ceza  infaz  kurumlarında  okur-
            Aletleri  Yapım  Merkezi,  ihracat   olduğunu  belirterek  sözlerini   yazarlığın  artırılması  için  yürü-
            belgesi  aldı.  Mesleki  eğitimde   şöyle sürdürdü: “Biz, bir taraftan   tülen  seferberliğin  sürdüğünü
                                                                                vurgulayan Gül, bu konuda Millî
                                                                                Eğitim Bakanlığı ve kurumların-
                                                                                da  özveriyle  çalışan  personele
                                                                                gayretlerinden  dolayı  teşekkür
                                                                                etti.  Bakan  Gül,  şöyle  konuştu:
                                                                                “Hangi  cezayı  verirseniz  verin,
                                                                                bu  ceza  bir  gün  infaz  edilip,  o
                                                                                kişi ceza infaz kurumundan çıkıp
                                                                                aileye,  topluma,  sosyal  hayata
                                                                                karışacaktır. O kişinin bir daha o
                                                                                suçu tekrar etmemesi, topluma
                                                                                faydalı birey olması için bu çalış-
                                                                                malarımızı yapıyoruz. İnfazın asıl
                                                                                amacı da budur. Bu kişi topluma
                                                                                adapte  olabilecek  mi,  toplum-
                                                                                la  bütünleşebilecek  mi?  Tüm
                                                                                çalışmalarımızı  bu  çerçevede
                                                                                ortaya  koyuyoruz.  Yoksa  ‘ceza
                                                                                infaz  kurumunun  kapısından
                                                                                çıktı, ne hâlin varsa gör.’ Bu an-
                                                                                layışın  ülkemize,  toplumumuza
                                                                                hiçbir katkısı olmamaktadır.”

                                                                                İnfaz  kurumlarında  okul  sırala-
                                                                                rından  süt  ürünlerine,  mobilya-
                                                                                dan sanayi ürünlerine varıncaya
                                                                                kadar  geniş  bir  alanda  çıraklık,
                                                                                kalfalık  ve  ustalık  belgesiyle
                                                                                eğitim verildiğini belirten Gül, bu
            üretilen ürünleri dünyanın farklı   normal  hayat  içindeki  mesleki   eğitimler sayesinde tahliye son-
            noktalarına   ihraç   edeceğiz.   eğitim  merkezi  kapasitesini  ar-  rası  istihdama  da  önemli  katkı
            Sayın  Cumhurbaşkanımız  en       tırmaya çalışırken diğer taraftan   sunduklarını ifade etti.
            son grup konuşmasında mesle-      Adalet  Bakanlığımızla  ceza  ve
            ki eğitimdeki üretim kapasitesi-  infaz kurumlarındaki tutuklu ve   Bakan  Gül,  ceza  infaz  kurum-
            ni 2022 için 1,5 milyar lira olarak   hükümlülerin mesleki becerile-  larında  meslek  edindirme  an-
            açıkladı.  Şu  anda  biz  700-800   rini  geliştirip  maddi  destek  ka-  lamında  iş  yurtlarının  önemli
            milyon  bandında  bir  üretime    zanma, zamanı verimli kullanma    bir  milat  olduğunu,  bu  sürecin
            geldik.  2018’de  217  milyondu.   ve  hüküm  sona  erdikten  sonra   adalet  mesleki  eğitim  mer-
            217 milyonlardan 800 milyonluk    sosyal yaşamla entegrasyon ve     kezleriyle  zirveye  taşınacağına
            bir  banda  geldik.  İnşallah  önü-  iş gücü piyasasına kolay geçiş-  inandığını kaydetti.
            müzdeki sene de 1,5 milyar lirayı   leriyle ilgili bir mekanizma tesis
            yakalayacağız.”                   ettik.”

            Özer,    mesleki    eğitimdeki    Adalet  Bakanı  Abdulhamit  Gül
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26