Page 26 - Elazig-MEM-2022-Ocak-Dergi
P. 26

24                                                 Elazığ Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim, Kültür ve Sanat Dergisi










                                                           Öğretmen




                                                                Olmak








                                    ğitim denince akla ilk gelen genellikle akademik derslerdir fakat eğitim yalnız-
                                    ca bundan ibaret değildir. Biz öğretmenlerin görevi öğrencilere yalnızca okulda
                                    Türkçe,  matematik,  fi zik,  kimya  vs.  gibi  derslere  ait  gerekli  bilgileri  aktarmak
                         E değil, aynı zamanda öğrencinin birey olmasını sağlamak ve toplum içerisinde
                         “mutlu” olarak yaşamayı aşılamaktır. Özellikle lise çağındaki öğrencilerin içinde bulunduğu
                         kritik yaş grubu düşünüldüğünde oldukça hassas davranmak gerekiyor. Ergenlik çağındaki
                         temel sorunlar göz önüne alındığında öğrencilerin okul dersleri dışında büyük bir desteğe
                         ihtiyaç duydukları da açıkça ortaya çıkıyor.
                         Aile yapısı, çağın değişimi, toplumdaki dinamiklerin değişmesi gibi sorunlar öğrencilerin mo-
                         tivasyonlarını da -özellikle öğrenme motivasyonlarını- oldukça kötü etkiliyor. Hâliyle biz öğ-
                         retmenlerin temel görevleri arasında bu öğrencileri psikolojik olarak desteklemek çok büyük
                         yer  tutuyor.  Öğrenciler,  tahtada  ders  anlatan  öğretmenlerine  baktıklarında  onları yalnızca
                         bilgi aktaran ansiklopediler olarak görmemeliler. Sınıfın içinde gezen öğretmenin öğrencilere
                         hem alanına dair bilgi aktarması hem de -özellikle sınıfın dışında- tıpkı bir ağaç gibi öğren-
                         cileri gölgesinin altında koruması gerekmektedir. Bu tarz bir ilişki içerisine giren öğretmen
                         ve öğrencinin hem diyaloğu daha sağlam olacak hem de öğretmenin aktardığı tüm bilgiler
                         öğrencide istendik yönde davranışların oluşmasını sağlayacaktır.

                         Bir öğretmen için bu iletişimi sağlamak çok büyük bir emek, vakit ve güç harcamayı gerektir-
                         mektedir. Zaten öğretmenliğin çok yıpratıcı bir meslek olmasının temelinde de işte bu ileti-
                         şim sorununu ortadan kaldırmayı hedefl eme düşüncesi yatmaktadır. Yüzlerce hatta binlerce
                         öğrencinin ayrı ayrı sıkıntılarını dinlemek, elinden geliyorsa çözüm üretmek; dersi daha iyi
                         anlatmak için çabalamanın yanı sıra öğrencilerin sorunları için mücadele etmek bir de bun-
                         ların üzerine kendi hayatının sıkıntılarıyla uğraşmak oldukça yorucu bir iş. Ancak ne kadar yo-
                         rulursak yorulalım, mademki bizler ülkemizin geleceği olan çocuklarımızı -yani direkt olarak
                         ülkemizin geleceğini- yönlendiriyoruz, o hâlde bu ülkede en çok yorulması gereken de bizler
                         değil miyiz? Benim gibi uzun süredir öğretmenlik yapan meslektaşlarımın hepsi iyi bilirler;
                         dersine girdiğimiz, zamanında ilgilendiğimiz bir öğrenci uzun yıllar sonra karşımıza çıktığında
                         -başarılı olduğunu duyuyorsak- yılların yorgunluğu bir anda uçup gider, gözlerimizde sevinç
                         damlaları birikmeye başlar. Dolaysıyla bütün bir ülkenin başarılı olduğunu görmenin bizler
                         üzerindeki etkisini ve bizlerin yorgunluğunu yok edişini tahmin etmek zor değil.
                         Tüm  bunlar  düşünüldüğünde  öğretmenliğin  ne  kadar  kutsal  ve  ne  kadar  zor  bir  meslek
                         olduğu tekrar anlam kazanıyor. Öğrencilerimizi bilimin ışığında, akademik açıdan yetkin bir
                         şekilde yetiştirmek, sürekli olarak onların yanında olduğumuzu hissettirmek ve hatta bütün
                         bir ülkenin ve bütün bir toplumun inşasını ve düzenini üstlenmiş olmak, bu bilinçle hareket
                         etmek bir öğretmen için en onurlu durumdur.



                                             ERALP SARIKAMIŞ/ ELAZIĞ AHMET YESEVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31