Page 17 - Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 17

81 ÇALIKUŞU ELAZIĞ



























        bireylerin  eğitim  ve  sosyal  ihtiyaçlarını  karşılamak  önde  olan,  özel  akademik  yeteneğe  sahip,  soyut

        üzere  geliştirilmiş  eğitim  programları  ve  özel  olarak  fikirleri anlayabilen, ilgi alanlarında bağımsız hareket

        yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen  etmeyi seven ve yüksek düzeyde performans gösteren

        eğitim” olarak tanımlanmaktadır.                      bu  bireyler  okullarda  destek  eğitim  odalarından

           Otizm,  işitme  yetersizliği,  görme  yetersizliği,  yararlanabildiği gibi yine bir özel eğitim kurumu olan

        bedensel yetersizlik, dil ve konuşma güçlüğü, zihinsel  Bilim ve Sanat Merkezlerinden yararlanabilmektedirler.

        yetersizlik, DEHB, özel öğrenme güçlüğü gibi öğrenmeyi   Örneğin, giyinme, yemek yeme gibi günlük yaşam

        etkileyen tüm güçlükler özel eğitim alanına dahildir. Bu  becerileri de özel eğitimin içeriğini oluşturabilmektedir.

        farklı özellikteki bireylere yönelik Milli Eğitim sistemimiz  Genel eğitimden özel eğitimin ayrıldığı bir diğer nokta

        içerisinde  farklı  türlerde  ve  kademelerde  okul,            ise içeriğin düzenlenme şeklidir.

        sınıf ve eğitim ortamlarında özel eğitim                                   Genel eğitimde içerik, ortalama

        görmektedirler.                                                              öğrencilerin  düzeyine  uygun

           Örneğin  otizmli  öğrenciler                                                olarak  hazırlanırken  özel

        farklı         kademelerde                                                      eğitimde       öğrencinin

        kaynaştırma        eğitimine                                                     ihtiyacı,        bireysel

        tabi  olabildiği  gibi  açılan                                                   performansı       içeriği

        özel    eğitim     sınıflarında                                                belirler.   Yani   program

        da      eğitimlerine     devam                                               bireyselleştirilmelidir.  Özetle

        edebilmektedirler.  Yine özel yetenekli                                 özel   eğitimin   amacı    çeşitli

        bireyler de farklı bir özellik olarak aslında özel              yetersizlikleri  olan  bireylerin  öncelikle

        eğitimin bir alt alanı olan kaynaştırma/bütünleştirme  kendine  yetebilen  birey  haline  getirmek,  toplumla

        eğitimine  tabidirler.  Yaşıtlarına  göre  daha  hızlı  kaynaşmasını sağlamak ve bunun üstüne artı olarak

        öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede  da üreten bireyler olabilmesini sağlamaktır.

                                                                   Elazığ Millî Eğitim Müdürlüğü - Mart 2022  17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22