Page 27 - Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 27
81 ÇALIKUŞU ELAZIĞ
illî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Bakanlık aşılı veya antikorlu öğretmen oranımız yüzde 95’e
görevini devraldığı 6 Ağustos’ta yaptığı yükseldi. Bakanlığımızın okullarda hijyeni sağlamak
“önceliğinin okulları yüz yüze eğitime için ayırdığı bütçe 722 milyon liraya ulaştı. Millî Eğitim
Mhazır hâle getirmek” olduğuna yönelik Bakanlığınca kurduğumuz elektronik takip sistemiyle
açıklamasını hatırlatarak o günden sonra yüz yüze tek tıkla salgın sürecini dijital ortamda izleyebiliyoruz.”
eğitime geçiş için 180 günlük çalışma yürüttüklerini dedi.
ifade etti.
Özer; bu süreçte eğitimde fırsat eşitliğinin artırılması
Eğitim sisteminin kalitesini sürekli kılmak ve için çalıştıklarını, bu kapsamda 59 anaokulu ve 6
geleceğe yönelik eğitim politikalarını şekillendirebilmek bin 950 yeni ana sınıfının eğitime başladığını, 5 yaş
için eğitimde izleme ve değerlendirme çalışmalarını grubunda okullaşma oranının 180 günde yüzde 78’den
sürdürdüklerini aktaran Özer, şöyle devam etti: yüzde 90’a ulaştığını anlattı.
“Yüz yüze eğitime dönüş sürecindeki 180 günde esleki eğitimde yapılan mevzuat
hayata geçirilen 50’nin üzerinde eğitim projesi düzenlemelerinin meyvelerini vermeye
ve politikasına ilişkin derlediğimiz 120 sayfalık Mbaşlamasından büyük mutluluk
kitabı, kamuoyuyla ‘meb.gov.tr’ internet adresinden duyduklarını söyleyen Özer, “Hükûmetimizce başlatılan
bugünden itibaren paylaşıyoruz. Kitapta, okul öncesi eğitim seferberliği, Öğretmenlik Meslek Kanunu ile de
eğitimin yaygınlaştırılmasından mesleki eğitimin taçlanmış oldu.” diye konuştu.
güçlendirilmesine, hayat boyu öğrenme faaliyetlerinin
iyileştirilmesinden öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin 120 sayfalık kitaptan satır başları
artırılmasına 180 günde gerçekleştirdiğimiz proje ve Bakanlığın 10 konuda 50’nin üzerindeki
politikalar yer alıyor. çalışmasının yer aldığı kitaba göre, 6 Eylül’de başlatılan
yüz yüze eğitime dönüşte okullarda salgın koşullarına
Kitapta yüz yüze eğitime dönüş süreci, eğitimde göre çeşitli tedbirler alındı.
fırsat eşitliğinin artırılması, okul öncesi eğitimin
yaygınlaştırılması, mesleki eğitimin güçlendirilmesi, Bu süreçte öğrenci ve öğretmenlerin okula maske
öğretmenlerin mesleki gelişimi, özel eğitim ve rehberlik ile gelmesi bir zorunluluk olmasının yanı sıra ihtiyaç
faaliyetlerinin iyileştirilmesi, yaygın eğitim ve hayat duyulması halinde kullanılmak üzere Bakanlık
boyu eğitim faaliyetlerinin zenginleştirilmesi, çevre ve tarafından okullara maske ve dezenfektan sağlandı.
iklim dostu okullar, eğitimde küresel iş birlikleri, 20.
Millî Eğitim Şûrası olmak üzere 10 ana başlıkta hayata Elektronik takip sistemi
geçirdiğimiz 50’nin üzerinde çalışma yer alıyor.”
Sağlık Bakanlığı ile iş birliği kapsamında geliştirilen
“Şûrada verdiğimiz sözü yerine getirmiş sistem, MEB’in pozitif vakaları il, ilçe, kurum ve sınıf
olduk” düzeyinde anlık izleyebilmesine imkân sağladı.
Sistem sayesinde farklı sınıflarda eğitim alan
Özer, özellikle 20. Millî Eğitim Şûrası’nda alınan ve birbiriyle teması olmayan öğrencilerin Kovid-
kararlar doğrultusunda adımlar atıldığını belirterek 19’a yakalanması halinde tüm okulda eğitime ara
“Raporun sonunda şûra kararlarına ne ölçüde verilmesinin önüne geçildi.
uygulamada yer verildiği izlenebilir. Böylece şurada
verdiğimiz sözü de yerine getirmiş olduk. Bu, ilk kez Kurulan sistemle aynı okul içinde bulunan sınıflar
yapılıyor.” dedi. bir ünite olarak ve salgının yayılımı açısından bağımsız
değerlendirildi.
Bu tip raporları belirli aralıklarla kamuoyu ile
paylaşacaklarını kaydeden Bakan Özer, “Bunu hesap Öğrenme eksikliklerinin telafisi için kazanımlar
verilebilirliğin ve şeffaflığın çok önemli bir parçası değerlendirildi
olarak değerlendiriyorum.” ifadesini kullandı.
ürkiye genelinde haftada 5 gün ve tam zamanlı Uzaktan eğitime bağlı öğrenme kayıplarının tespiti
yüz yüze eğitimin 6 Eylül’de başlatıldığını için 7, 8, 11 ve 12. sınıf düzeylerinden toplam 4
Tve birinci dönemin başarılı şekilde milyon 565 bin 916 öğrenciye kazanım değerlendirme
tamamlandığını dile getiren Özer, yüz yüze eğitimi uygulaması yapıldı.
sürdürmekte kararlı olduklarını bildirdi. Bu süreçte Ortaokul düzeyinde yapılan uygulamada Türkçe,
okulların, öğrencilerin psikolojik, sosyal, duygusal, matematik ve fen bilimleri alanları; lise düzeyinde
kişisel gelişimlerinin sağlandığı en önemli yerler ise Türk dili ve edebiyatı, matematik, fizik, kimya ve
olduğunun bir kez daha anlaşıldığına işaret eden Özer, biyoloji alanları dikkate alındı. Elde edilen sonuçlar,
“Gelinen aşamada öğrencilerimizi daha fazla öğrenme öğrenme eksikliklerinin telafisi için politika geliştirme
kayıplarına uğratmadığımız için memnunuz. Çift doz
Elazığ Millî Eğitim Müdürlüğü - Mart 2022 27