Page 28 - Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 28
81 ÇALIKUŞU ELAZIĞ
amacıyla kullanıldı. 2022’de yayına alındı.
2 ayda 81 ilde 16 bin 361 kütüphane inşa
edildi Bakanlığa bağlı tüm derece ve türdeki eğitim
kurumlarında görev yapan öğretmenlere yönelik ÖBA
“Temel Eğitimde 10 Bin Okul Projesi” kapsamına üzerinden yarıyıl tatilinde uzaktan hizmet içi eğitim
dahil edilen okulların altyapı eksikleri belirlendi, bu faaliyetleri düzenlendi.
eksiklikleri gidermek üzere iyileştirmeler yapıldı.
Öğretmenlik özel bir ihtisas mesleği olarak
Eğitimde fırsat eşitliğinin artırılması kapsamında, tanımlandı
“Kütüphanesiz Okul Kalmayacak Projesi” ile 2 ayda Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun yasalaşmasıyla
81 ilde 16 bin 361 yeni kütüphane inşa edildi. Kitap öğretmenlik, “eğitim öğretim ve bununla ilgili yönetim
sayısı 28 milyondan 50 milyona ulaştı. görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleği” olarak
MEB bünyesinde geliştirilen yardımcı kaynaklar tanımlandı.
erişime açıldı Bakanlığın resmi internet sitesi “meb.gov.tr”
MEB’in, ekim ayında aldığı kararla bünyesinde adresinden Öğretmenlik Meslek Kanunu’na ilişkin
geliştirdiği yardımcı kaynaklar, “http:// hazırlanan “Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer
yardimcikaynaklar.meb.gov.tr/” adresinden erişime Basamakları Yönetmeliği” taslağı kamuoyu ile
açıldı. paylaşıldı ve eğitim camiasının görüş bildirebilmesi
için askıya çıkarıldı.
Yardımcı kaynakların daha fazla öğrenciye
ulaşımını sağlamak amacıyla basılması ve öğrencilere 20 bin öğretmen, 750 engelli öğretmen ve 15 bin
ulaştırılması kararı alındı. Bu kararın ardından 2 ayda sözleşmeli öğretmen ataması yapıldı.
yaklaşık 23,5 milyon yardımcı kaynak basılı hale Özel eğitim ve rehberlik faaliyetlerinin iyileştirilmesi
getirilerek okullara ulaştırıldı.
Özel eğitim meslek okullarında eğitim alan
Destekleme ve Yetiştirme Kursları’nın (DYK) öğrencilere Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na girme
kapsamı genişletildi, mevcut durumda 8. ve 12. sınıf hakkı getirildi.
düzeylerindeki öğrenciler ve mezun öğrencilere yönelik
DYK’lere 6. 7. 10. ve 11. sınıf düzeyleri de eklendi. Rehberlik Araştırma Merkezlerinde (RAM) görev
Mesleki eğitim kurumlarının sürece katkısı yapmak üzere ilk kez fizyoterapist alındı. Bu kapsamda,
Mesleki eğitim kurumları yüz yüze eğitime dönüş 256 RAM’a 260 fizyoterapist ataması yapıldı.
sürecinde okulların ihtiyaç duyduğu temizlik ve 18 yaş ve üzerindeki açık öğretim lisesi öğrencilerinin
hijyen malzemelerini üretti, bu ürünlerin ihracatını da eğitimlerini tamamlamaları için gerekli sekiz dönem
gerçekleştirerek ekonomiye katkıda bulundu. şartı beş döneme düşürüldü.
Mesleki eğitimin güçlendirilmesine yönelik sektör Olgunlaşma enstitülerinin üretim kapasitesini
temsilcileriyle iş birliklerine devam edilerek Türkiye’nin güçlendirmek ve ürün skalasını genişletmek için
ilk medya lisesi ve ilk madencilik lisesi açıldı. Bakanlık 14 Eylül 2021’de enstitülerin AR-GE
Mesleki eğitim merkezlerinin kapasitesi artırıldı. merkezlerine dönüştürülmesi sürecini başlattı. Bu
Bu kapsamda organize sanayi bölgelerinin tümünde amaç doğrultusunda enstitülere yaklaşık 6 milyon lira
mesleki eğitim merkezi faaliyete geçirildi. başlangıç desteği sağlandı.
3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’nda yapılan Yaklaşık dört aylık bir süre sonunda enstitülerden
düzenlemeyle çıraklara asgari ücretin yüzde 30’u, 7 bin 482 ürün için tasarım tescil başvurusu yapıldı
kalfalara asgari ücretin yüzde 50’si kadar ücret, iş ve başvurulardan 6 bin 830 ürünün tasarım tescili
kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı sigorta imkanı alınarak bu alanda rekor düzeye ulaşıldı.
getirildi. Genç istihdamına katkı sunması planlanan Çevre ve iklim dostu okullar politikası
bu düzenleme öncesinde 159 bin olan öğrenci sayısı Ocak 2022’de başlatılan “Temiz Okul Temiz Enerji”
düzenleme sonrasında 335 bine yükseldi.
projesiyle okulların doğa dostu hale getirilerek
Öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik öğrencilerin çevreye karşı duyarlılıklarının artırılması
adımlar hedeflendi.
Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki eğitim
kurumlarında görev yapan öğretmenler için mesleki Sıfır Atık Projesi ile öğrencilere çevre duyarlılığının
gelişim eğitimleri alabilecekleri ve zengin içeriklere kazandırılması ve atıkların doğru şekilde tasnif edilerek
ulaşabilecekleri Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) 24 Ocak geri dönüşüme kazandırılması amaçlandı.
28 Elazığ Millî Eğitim Müdürlüğü - Mart 2022